“Like all trekkers, I have seen more
things than I remember, and remember more than I’ve ever seen.” –Anonymous
It happened on a winter afternoon, at
the beat of Marvin Gaye’s interpretation of Ain’t No Mountain High Enough; he
boarded a spaceship of ideas catapulted by the imagination and fueled by the
materialization of the impossible. Its destination? Idealand, “located nowhere
in particular, it can be anywhere”; and commanding this vessel, the Dreamer of
Ideas (Somnians de Ideae), Gustavo Carvajal.
The letter of introduction for this
Bogota native is impressively long and he feels fortunate to have known from an
early age what he wanted to do and have the dream of “living from ideas” become
a reality. This is something he accomplished through his “insatiable curiosity”
and always going the extra mile. Gustavo is an Idea Catalyst/Multicultural
Marketer whose aptitudes and qualities extend beyond his degrees in Hospitality
& Tourism, Business Administration and Marketing. In his arsenal of
creativity, Gustavo counts with 3 elements: Trends, Innovation, and
Multiculturalism; items used in branding and strategic marketing, explained in
detail in his Marketing and Business workshop I am an Idea Catalyst.
Gustavo has worked in the film and TV
industry with Sony Pictures Entertainment (SPE) and Disney, as a Marketing
Manager at Columbia TriStar Buena Vista Films of Colombia, and Marketing
Director at Columbia TriStar International Television Advertising Sales. With
these companies, he’s successfully managed promotional campaigns for movies
like Toy Story, Godzilla, Men in Black, Matilda, and many others. Until 2012,
Gustavo was the Idea Catalyst for the multicultural marketing communications
agency The Vidal Partnership (TVP) –New York.
As if it wasn’t enough, Gustavo is the
current ambassador for Conexión Colombia, Board member of NoMAA: Northern
Manhattan Alliance, Liaison Officer for The Mayte Prida Foundation,
International Cultural Ambassador for Patronato Ruta de la Amistad, Board
member and judge for the Interactive Media Council, and creator of the series
América Entretejida which debuted in 2011 globally.
Gustavo is an insatiable dreamer who believes that being the author of a smile in another person is his greatest accomplishment. His unrest takes him to unknown worlds where he feels at home in the face of new experiences and the opportunity of being the cartographer of the lived.
Gustavo is an insatiable dreamer who believes that being the author of a smile in another person is his greatest accomplishment. His unrest takes him to unknown worlds where he feels at home in the face of new experiences and the opportunity of being the cartographer of the lived.
I close with the joy and enthusiasm of
his words: “What’s coming is more interesting. All there is is future.”
info@IdeaCatalystNEXT.com
~ ~ ~ ~ ~ ~
GUSTAVO CARVAJAL
SOMNIANS DE IDEAE
“Como todos los
exploradores, he visto más cosas de las que recuerdo, y recuerdo más de lo que
jamás he visto.” -Anónimo
Ocurrió en una
tarde de invierno, al son de Marvin Gaye interpretando No hay montaña lo
suficientemente alta, se montó a una nave de ideas catapultada por la
imaginación y usando como combustible la materialización de lo imposible. ¿Y el
destino de ésta nave? Idealandia, “localizada en ningún lugar en particular,
que puede estar cualquier lugar”; y al mando de esta nave, el Soñador de ideas
(somnians de ideae), Gustavo Carvajal.
La carta de
presentación de este bogotano es impresionantemente extensa. Él se siente
afortunado de saber lo que quiere desde muy corta edad y de realizar ese sueño
de “vivir de las ideas,” lo cual logró a través de “la curiosidad insaciable”
incluyendo siempre su “valor agregado.” Gustavo es un Catalizador de
Ideas/Comercializador Multicultural cuyas aptitudes y cualidades se extienden
más allá de los títulos en Hotelería y Turismo, Administración de Empresas y
Mercadeo. Dentro de su arsenal de creatividad, Gustavo cuenta con una
plataforma compuesta de 3 elementos: Tendencias, Innovación, y
Multiculturalismo. Implementando su uso en áreas como exposición de marcas y
mercadeo estratégico, el cual explica en detalle en su taller de negocios y
mercadeo I am an Idea Catalyst.
Gustavo trabajó
en la industria de cine y televisión con Sony Pictures Entertainment (SPE) y
Disney, como Gerente de Mercadeo para Columbia TriStar Buena Vista Films de
Colombia, y Director de Mercadeo para Columbia TriStar Internacional Television
Advertising Sales. En su trabajo con estas empresas, se le atribuyen campañas
promocionales para películas como Toy Story, Godzilla, Hombres de Negro,
Matilda, y otras más. Hasta el 2012, fue el Catalizador de Ideas para la
agencia multicultural de mercadeo y comunicaciones, The Vidal Partnership (TVP)
-New York.
Y como si fuera
poco, Gustavo es actualmente el embajador para Conexión Colombia, miembro de la
junta para NoMAA: Northern Manhattan Arts Alliance, intermediario oficial para
The Mayte Prida Foundation, embajador cultural internacional para Patronato
Ruta de Amistad, miembro de la junta y juez de Interactive Media Council, y
creador de la serie cultural América Entretejida que debutó en el 2011
globalmente.
Gustavo es un insaciable soñador que considera que ser el autor de la sonrisa en otra persona, es su mayor logro. Su inquietud lo lleva a mundos desconocidos donde se siente a gusto ante la oportunidad de experimentar y de ser el cartógrafo de lo vivido.
Gustavo es un insaciable soñador que considera que ser el autor de la sonrisa en otra persona, es su mayor logro. Su inquietud lo lleva a mundos desconocidos donde se siente a gusto ante la oportunidad de experimentar y de ser el cartógrafo de lo vivido.
Termino con la
alegría y el entusiasmo de sus palabras: “Lo que viene es más interesante. Todo
lo que hay es futuro.”
Por César Flórez
Translated by
César Flórez
Executive Managing Director / Mireya
Posada
Editor in Chief / Cesar Flórez
LATINO SHOW
MAGAZINE
http://latino-show.com/
No comments:
Post a Comment
LET US HEAR YOUR OPINION