Tuesday, May 14, 2013

GUSTAVO CARVAJAL





“Like all trekkers, I have seen more things than I remember, and remember more than I’ve ever seen.” –Anonymous

It happened on a winter afternoon, at the beat of Marvin Gaye’s interpretation of Ain’t No Mountain High Enough; he boarded a spaceship of ideas catapulted by the imagination and fueled by the materialization of the impossible. Its destination? Idealand, “located nowhere in particular, it can be anywhere”; and commanding this vessel, the Dreamer of Ideas (Somnians de Ideae), Gustavo Carvajal.

The letter of introduction for this Bogota native is impressively long and he feels fortunate to have known from an early age what he wanted to do and have the dream of “living from ideas” become a reality. This is something he accomplished through his “insatiable curiosity” and always going the extra mile. Gustavo is an Idea Catalyst/Multicultural Marketer whose aptitudes and qualities extend beyond his degrees in Hospitality & Tourism, Business Administration and Marketing. In his arsenal of creativity, Gustavo counts with 3 elements: Trends, Innovation, and Multiculturalism; items used in branding and strategic marketing, explained in detail in his Marketing and Business workshop I am an Idea Catalyst.

Gustavo has worked in the film and TV industry with Sony Pictures Entertainment (SPE) and Disney, as a Marketing Manager at Columbia TriStar Buena Vista Films of Colombia, and Marketing Director at Columbia TriStar International Television Advertising Sales. With these companies, he’s successfully managed promotional campaigns for movies like Toy Story, Godzilla, Men in Black, Matilda, and many others. Until 2012, Gustavo was the Idea Catalyst for the multicultural marketing communications agency The Vidal Partnership (TVP) –New York.

As if it wasn’t enough, Gustavo is the current ambassador for Conexión Colombia, Board member of NoMAA: Northern Manhattan Alliance, Liaison Officer for The Mayte Prida Foundation, International Cultural Ambassador for Patronato Ruta de la Amistad, Board member and judge for the Interactive Media Council, and creator of the series América Entretejida which debuted in 2011 globally. 

Gustavo is an insatiable dreamer who believes that being the author of a smile in another person is his greatest accomplishment. His unrest takes him to unknown worlds where he feels at home in the face of new experiences and the opportunity of being the cartographer of the lived.

I close with the joy and enthusiasm of his words: “What’s coming is more interesting. All there is is future.”

info@IdeaCatalystNEXT.com

~ ~ ~ ~ ~ ~

GUSTAVO CARVAJAL

SOMNIANS DE IDEAE


“Como todos los exploradores, he visto más cosas de las que recuerdo, y recuerdo más de lo que jamás he visto.” -Anónimo

Ocurrió en una tarde de invierno, al son de Marvin Gaye interpretando No hay montaña lo suficientemente alta, se montó a una nave de ideas catapultada por la imaginación y usando como combustible la materialización de lo imposible. ¿Y el destino de ésta nave? Idealandia, “localizada en ningún lugar en particular, que puede estar cualquier lugar”; y al mando de esta nave, el Soñador de ideas (somnians de ideae), Gustavo Carvajal.

La carta de presentación de este bogotano es impresionantemente extensa. Él se siente afortunado de saber lo que quiere desde muy corta edad y de realizar ese sueño de “vivir de las ideas,” lo cual logró a través de “la curiosidad insaciable” incluyendo siempre su “valor agregado.” Gustavo es un Catalizador de Ideas/Comercializador Multicultural cuyas aptitudes y cualidades se extienden más allá de los títulos en Hotelería y Turismo, Administración de Empresas y Mercadeo. Dentro de su arsenal de creatividad, Gustavo cuenta con una plataforma compuesta de 3 elementos: Tendencias, Innovación, y Multiculturalismo. Implementando su uso en áreas como exposición de marcas y mercadeo estratégico, el cual explica en detalle en su taller de negocios y mercadeo I am an Idea Catalyst.

Gustavo trabajó en la industria de cine y televisión con Sony Pictures Entertainment (SPE) y Disney, como Gerente de Mercadeo para Columbia TriStar Buena Vista Films de Colombia, y Director de Mercadeo para Columbia TriStar Internacional Television Advertising Sales. En su trabajo con estas empresas, se le atribuyen campañas promocionales para películas como Toy Story, Godzilla, Hombres de Negro, Matilda, y otras más. Hasta el 2012, fue el Catalizador de Ideas para la agencia multicultural de mercadeo y comunicaciones, The Vidal Partnership (TVP) -New York.

Y como si fuera poco, Gustavo es actualmente el embajador para Conexión Colombia, miembro de la junta para NoMAA: Northern Manhattan Arts Alliance, intermediario oficial para The Mayte Prida Foundation, embajador cultural internacional para Patronato Ruta de Amistad, miembro de la junta y juez de Interactive Media Council, y creador de la serie cultural América Entretejida que debutó en el 2011 globalmente. 

Gustavo es un insaciable soñador que considera que ser el autor de la sonrisa en otra persona, es su mayor logro. Su inquietud lo lleva a mundos desconocidos donde se siente a gusto ante la oportunidad de experimentar y de ser el cartógrafo de lo vivido.

Termino con la alegría y el entusiasmo de sus palabras: “Lo que viene es más interesante. Todo lo que hay es futuro.”


Por César Flórez
Translated by César Flórez
Executive Managing Director / Mireya Posada
Editor in Chief / Cesar Flórez

LATINO SHOW MAGAZINE
http://latino-show.com/



No comments:

Post a Comment

LET US HEAR YOUR OPINION