Wednesday, May 1, 2013

DIEGO TAMAYO


The Magic of Production Made into Television



Television is a medium of communication that requires and generates a high level of production labor. So, reaching perfection that satisfies the consumer is not an easy task, but a challenging job for a creator, publicist, director and producer like Diego Tamayo, who has set out from the beginning to do the difficult, the impossible and what’s different.

With more than 20 years experience this genius behind the cameras, but visible on the desks of the Telemundo offices, is the Promotional Vice-President of the network, a position with which he is very familiar since for the past 5 years he worked as Advertising, Promotional and Marketing Manager in the Caracol network from Colombia.

Although his position at Telemundo is not new, being that from 2001 to 2006 he worked with the chain in the City of the Sun, his current position is definitive, since accepting it brought about a change of country.

His record features an infinite number of distinguished awards. In 2001 he received the Promax Gold Award by Don Silvestre, in 2004, the NBC Ovation for the soap opera Pasión De Gavilanes, in 2008 he was bestowed the Promax Gold Award thanks to the series El Cartel De Los Sapos, and most recently, he received the Promax Gold Award for his campaign Gol Caracol for the 2010 South Africa World Cup.

As far as his personal life, he confessed to us that he is married to Colombian singer and actress, Natalia Rodriguez, better known as NAT. they both live with their 10 year old son –fruit of his first marriage-

As any good Latino, Diego professes nostalgia for his beloved country of Colombia. And to bid farewell to our magazine, he said: “A leader doesn’t create subjects, he creates LEADERS. I never take anything personal, I measure my words, do the best I can and I don’t forget where I come from, it’s what makes me unique and inimitable.”

~ ~ ~ ~ ~ ~

La magia de la producción hecha televisión

La televisión es un medio de comunicación que requiere y genera un nivel laboral de muy alta producción. Así que lograr la perfección que satisfaga al consumidor, no es para nada una tarea fácil, pero un reto laboral para un creador, publicista, director y productor como Diego Tamayo, quien se ha propuesto desde sus inicios hacer de lo difícil, lo posible y lo diferente.

Con más de 20 años de experiencia este genio detrás de cámaras, pero visible frente a los escritorios de las oficinas de Telemundo, Miami, es el Vice-presidente de promociones de la cadena, cargo que no le es ajeno, ya que en los últimos 5 años, se desempeñó como gerente de publicidad, promoción y mercadeo para el canal Caracol, de Colombia.

Aunque su posición en Telemundo no es nueva, ya que desde el 2001 hasta el 2006 trabajó con la cadena en la ciudad del sol, su actual cargo es definitivo, pues aceptarlo trajo consigo un cambio de país.

Su historial cuanta con infinidades de renombrados premios. En el 2001 ganó el Promax Gold Award, por Don Silvestre, en el 2004, NBC Ovación, por la novela Pasión De Gavilanes, en el 2008, le otorgaron el Promax Gold Award gracias a la serie El Cartel De Los Sapos y el más reciente, el Promax Gold Award, lo recibió como galardón por la campaña Gol Caracol para el mundial 2010 de Sudáfrica.

Sobre su vida personal Tamayo nos confesó que está casado con la cantante y actriz colombiana, Natalia Rodríguez, mejor conocida como NAT. Ambos viven con su hijo de 10 años -Fruto de su primer matrimonio-

Como buen Latino, Diego profesa nostalgia por su amado país Colombia Y para despedir nuestra entrevista dijo: “Un líder no crea súbditos, crea LÍDERES. Nunca me tomo nada personal, cuido mis palabras, hago lo mejor que puedo y no me olvido de donde vengo, eso es lo que me hace único e irrepetible"

Por John Rengifo
Translated by César Flórez
Executive Managing Director / Mireya Posada
Editor in Chief / Cesar Flórez
LATINO SHOW MAGAZINE




No comments:

Post a Comment

LET US HEAR YOUR OPINION