CESAR GALINDO
A
FASHION VISIONARY
César Galindo
is an accomplished master designer and creative visionary of Mexican descent
who attributes a lot of his natural talents to his family. He’s featured on
Elle magazine, collaborated with Dolce
& Gabbana, Lamb by Gwen Stefani,
celebrities like Joan Jett, Britney Spears, and recently Justin Timberlake, who at the 2013 VMA’s showed off his work.
Upon
entering his showroom in NYC, I was hit with a blast of color, vibrancy, and
vast spread of fabrics from which César
created breathtaking pieces. This is what he told LATINO SHOW MAGAZINE in an
exclusive interview:
“From
my father, a great engineer, I inherited the business side and from my mother,
a craftsperson who made her own clothes, my art. My mother, who knitted and
knew how to make just about anything, was my biggest critic which is why I
always made sure to make her feel proud of seeing me put my name on something
finished like that.
When
Carmen, the youngest of my sisters
was getting married, she tore magazine pictures of wedding dresses; she liked
this part of one dress, and this part of another, everything was in components.
I drew her dress, and it got made. That’s when I realized I wanted to be a
designer.”
After
these words I asked him the following:
-What
do you think defines fashion today in New York and what’s coming next season?
Fashion
has changed, people now wear color; New York was a black, white, grey, maybe
navy blue city. Even though it’s a melting pot you molded into this city
because you didn’t want to stand out.
If you wore color, you were a tourist. This city has really embraced global
culture. You’re going to see white; it’s going to be a strong accent color.
Also, loose boxy tops for girls, boat necks, the pajama pant is going to work,
and the hoodie is going to work. Casual lifestyle is going to be the strongest
trend overall. People want to feel relaxed.
I
do a lot of research and pay attention to what’s going on globally, socially,
in nature, with the economy. It affects fashion more than people realize, all
these things define the world.”
-What
advice do you have for aspiring designers?
Practice
your craft, refine it, and define it. You don’t have to design for the world,
as long as you reach some people. People believe you have to be this huge
conglomerate to be successful, I don’t believe that. I believe you’re
successful if you’re good at doing what you do.
-Tell
us about Czar and the future you see
for your brand.
I
wanted to make clothes that could get to more people and have more fun with. Czar was something I was able to mass
appeal, so I’m having fun with it. If you can cater to the diversity of women
it’s going to attract more people to what you’re doing with your label. I love
dressing all types of women, that’s where it all comes from. I’m not making
clothes to sit on a wall like art.
In
the future, I want several perfumes. I want women wearing Galindo. Once you’re able to make the scent that is your brand
that’s really a big part of the business.
I
live off of who I am as an artist. That’s a creative mind. Design is endless,
creativity is endless. I consider myself very lucky to survive this way.”
CESAR GALINDO
UN VISIONARIO DE MODA
César Galindo es un exitoso y creativo diseñador de moda. Un hombre
con una visión incomparable quien atribuye gran parte de su talento a sus
padres mexicanos. Ha figurado en la revista Elle
y ha colaborado con Dolce & Gabbana, Lamb
de Gwen Stefani y con celebridades como Joan
Jett, Britney Spears y Justin Timberlake, quien recientemente lució
su trabajo en los Premios de Video
Musicales 2013 (VMA’s).
Al entrar a su sala de muestras en la ciudad de Nueva
York, tropecé con una gran explosión de colores, vitalidad y una enorme
selección de telas con las cuales César
crea sus maravillosas piezas. Esto fue lo que le dijo a LATINO SHOW MAGAZINE en
una entrevista exclusiva:
“De mi padre, un gran ingeniero, heredé mi lado
negociante y de mi madre, una artesana quien diseñaba su propia ropa, mi arte. Mi
madre quien tejía y sabía hacer casi cualquier cosa, fue mi crítica más grande,
por eso siempre me aseguré de hacerla sentir orgullosa de que mi nombre fuese
el sello de algo tan completo como lo es mi creación.
Cuando Carmen,
la menor de mis hermanas se iba a casar, buscó imágenes de vestidos de novia en
diferentes revistas; le gustaban partes de unos y partes de otros, entonces dibujé
su vestido y lo confeccioné. Fue ahí cuando me di cuenta que quería ser
diseñador.”
Tras estas palabras, le hice las siguientes preguntas:
¿Qué crees que define la moda hoy en día en Nueva York
y qué viene para la próxima temporada?
“En NY el cambio en la moda se ve en el hecho que
ahora llevamos colores, ya que esta solía ser una ciudad de negros, blancos,
grises y de pronto, azul marino, y aunque NY es un crisol, uno seguía la
corriente para no resaltar. Solo los
turistas vestían de colores. Hoy en día esta ciudad ha acogido la cultura
global. Sin embargo, el color blanco va a acentuar fuertemente esta temporada.
También poleras o tops sueltos para niñas y cuello barco.
El pantalón pijama también estará de moda al igual que la capucha. El estilo
casual va a ser la más fuerte tendencia; la gente se quiere sentir relajada.
Yo investigo bastante y pongo atención a lo que pasa
en el mundo, en la sociedad, en la naturaleza, con la economía, ya que todos
estos campos afectan la moda más de lo que la gente imagina; cosas como estas
definen al mundo.”
-¿Qué consejo tienes para los aspirantes a diseñador?
“Que practiquen y definan su arte, que le lleguen a
las personas adecuadas. Mucha gente cree que tienen que ser conglomerados para
ser exitosos; yo no creo eso. Creo que eres exitoso si eres bueno en lo que
haces.”
-Cuéntanos acerca de Czar y del futuro que le ves a tu marca.
“Quería hacer ropa que fuera accesible a más personas,
prendas divertidas. Czar ha sido una
marca que le gustó a una gran audiencia. Así que me estoy divirtiendo al
hacerla. Si atiendes la diversidad de las mujeres, atraerás más personas a tu
marca. Por eso uso modelos muy variadas en mis presentaciones. Me encanta que
las mujeres vistan mi ropa, no diseño para colgar en la pared como un cuadro de
arte.
Más adelante quiero crear varios perfumes; mujeres con
aroma Galindo. Crear la fragancia bajo
tu marca es realmente gran parte del negocio. Vivo de lo que soy como artista,
tengo una mente creativa. Diseñar no tiene fin, la creatividad es sin fin. Me
considero muy afortunado de vivir de esta manera!”
By CROSSETTE SUASNAVAR
CEO / ALVARO ALTAMIRANO
Publisher and Translation Director / CESAR FLOREZ
Executive Managing Director / MIREYA POSADA
VÍDEO
CZAR BY CESAR GALINDO FALL/WINTER 2013
LATINO SHOW MAGAZINE
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